lørdag 28. februar 2009

Solfylte dager


Gnistrende sol og nysnø i ubeskrivelige mengder da vi var klare for tur i går formiddag. Jeg var innstilt på langtur, men det ble raskt klart at det var for kaldt for Solan sine poter. Dessuten beveget han seg dårlig, og jeg ville ikke risikere å måtte bære han et lengre stykke. Vi hadde en fin tur allikevel. Jeg påvirkes som regel ikke så mye av dårlig vær, men slikt finvær vi har nå om dagen gjør meg litt sånn happy-happy.

Solan var veldig slapp i går, så det ble ingen trening i det hele tatt. Vanligvis vil han begynne å hinte om at det er på tide med litt action en stund etter at vi har kommet inn fra ettermiddagsturen. Men ikke i går. Da klokka ble halv ti, gikk han opp på rommet mitt og la seg.

I dag hadde jeg også en liten drøm om langtur, men beina til Solan var ikke riktig med så vi snudde ganske raskt. Han har hatt en rolig dag sammen med jentene,- mens jeg har vært på foredrag med May Brit Iden om aggresjon mot fremmede hunder. Det var veldig interessant og lærerikt,- og med konkrete eksempler på hva man kan gjøre både forebyggende og dersom man allerede har problemer med aggresjon i møte med fremmede hunder. Det er sjelden Solan reagerer på fremmede hunder nå, men da han var på det sykeste var dette selvfølgelig noe jeg måtte tenke på og jobbe med. Jeg føler meg heldig når jeg hører hva enkelte av de øvrige deltakerene sliter med i hverdagen. Det var ikke småtterier.

Både Solan sin oppdretter, Siv, og eier av Solan sin far, Mona, var på foredraget. Det er alltid hyggelig å prate med dem.

Jeg snakket med veterinær om Solan, og vi ble enige om at han skal få Prednisolon frem til mandag. Da skal jeg snakke med henne som følger han opp fast. Det kan virke som om vi må justere noe mer permanent på medisineringen. Vi får se hva det blir til. Tror ikke jeg tar han med på kurs neste helg, men kursholder mente jeg fikk bra utbytte selv uten hund. Solan sin belønning er jo godbit, og jeg kan vanskelig se at han vil bytte det mot noen som helst lek eller leke (har prøvd og prøver stadig). Så dette blir mer med tanke på familiens nye tilskudd.

Tok litt rygging, innsitter og et par shaping-økter da jeg kom hjem. Må utnytte iveren hans når jeg kommer hjem.

I dag har det vært hjullastere og lastebiler her for å fjerne snø, så nå har vi opptil flere ute-områder vi kan boltre oss på med trening. Vi får skynde oss før de snør igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar