mandag 9. februar 2009

Nok en iskald dag


I dag er det godt å kose seg inne foran ovnen med et bein å gnage på.

Det er fremdeles uvanlig kaldt her. Derfor ble det samme lysløypetur på formiddagen i dag som i går. Det kan nesten virke som om Solan har vendt seg litt til kulden, men han hinker tidvis på tre føtter, så det er klart at han fryser. Jeg har vært inne på tanken å skaffe han potesokker, men tror sikkert at de vil være mer til besvær enn glede.

På grunn av temperaturen, har det ikke blitt noen annen utetrening enn innkallinger på turen i dag heller.

Inne har vi trent på utsending til musematte. Det går fremdeles veldig fint inne. Må trene ute for å gjøre avstanden større etterhvert. Stå fra sitt går nå bra, men jeg har litt følelsen at vi trener mer "reis deg" enn stå. Kunne tenkt meg at stå fikk et litt mer bastant eller aktivt preg, men det kommer kanskje etterhvert. Han skjønner i alle fall hva jeg ønsker han skal gjøre.

Rygging ved vegg var som i går. Jeg prøvde å forlate veggen, men det er bare å glemme foreløpig.

Ble litt apport-trening også. Først opp-plukk, som gikk greit. Så holde apport i utgangsstilling. Det gikk også greit. Til slutt la jeg apportbukken rett foran meg slik at han skulle plukke opp og komme inn i utgangsstilling. Da begynner han å tygge. Grrrr!!! Tok fra han apporten uten å belønne, så fikk han holde i utgangstilling og avlevere på "takk" som avslutning.

Det merkes godt at dagene er blitt lengre. Da blir lysten på utetrening større,- i alle fall hos den tobente. Så nå venter vi på at temperaturen skal bli litt mer behagelig. Jo tidligere jo bedre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar