onsdag 11. februar 2009

Rolige dager



De to siste dagene har vi vært litt daffe, både Solan og jeg. Det var fremdeles kaldt i går, og hosten til Solan kommer stadig tilbake. Derfor la vi formiddagsturen til Fjellheisen. Det er kort vei dit, og Solan fikk springe litt løs i de bratte bakkene. Jeg fikk dokumentert at sola skinner både på Tromsøya og Kvaløya, mens vi i Tromsdalen fremdeles ligger i skygge. Men snart er det vår tur også!

Ettermiddagsturen gikk langs veiene her, og bortsett fra en shapingøkt (klassikeren å snurre rundt), ble det ikke noe trening.

I dag var endelig temperaturene tilbake til det normale. Siden Solan virker litt ute av form fremdeles, kommer vi oss ikke på noen lengre turer enn den over myra ved stadion. I dag var vi imidlertid ikke alene. Det var en skoleklasse på tur, og mange ville hilse på den søte hunden. Det fikk de lov til. Solan har etterhvert fått mange erfaringer med jenter i åtte-ti-årsalderen som vil hilse. Bare han får lukte først, synes han det er greit. Han holder fokus på meg, og forventer ros etterpå. Raring!

Dessuten traff vi mange hunder. En løs og ute av kontroll, resten i bånd. Det gikk heldigvis greit med alle. Den som var løs, var ennå ganske ung. Jeg hadde ennå ikke koblet Solan fra da vi traff denne hunden, og Solan er som regel (og forståelig nok) ikke så begeistret for løse hunder som kommer stormende inn i kroppen på han. Spesielt når han selv står uten alternativer. Jeg er forsåvidt ikke så glad i ukontrollerte løshunder selv heller...

I ettermiddag har vi fortsatt shapingen av snurr rundt. Det har stoppet litt opp nå. Jeg har inntrykk av at jeg ofte kommer til slike punkt i shapingen som er vanskelige å komme forbi, og tror det rett og slett skyldes mangel på rutine hos meg; jeg tenker ikke nøye nok gjennom kriteriene før jeg starter shapingøkten. Vi har ellers trent litt stå fra sitt, rygging ved vegg og innkalling. Trente forresten litt fri ved fot da vi gikk tur i formiddag. Ikke mye nytt å melde.

Jeg har nok vært i overkant ukonsentrert i dag, og det har blitt litt mye feilklikk og gruff. Vanligvis er det slik at jeg skjerper meg og føler meg oppkvikket når vi er kommet i gang med en treningsøkt, men ikke i dag.

Solan er en kjernekar, og det kommer en ny dag i morra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar