søndag 1. februar 2009

Regnvær og innetrening

Det passet i dag bra at veterinæren har beordret lite mosjon for Solan den kommende uken. I tillegg til mildvær, begynte det å regne. Solan kan ikke fordra å bli våt, og var fornøyd med små lufteturer med jevne mellomrom.

Innetrening betyr nyinnlæring/drilling, og i dag har vi trent på å holde apport uten å tygge. Det gikk fint inntil jeg kastet apporten for at han skulle hente den. Tygger med en gang han har plukket den opp. Akseptabel fart både ut og inn. Skjev innsitt.

Med musematta var han konge, og sto lenge før klikk. Reinnlæringen av stå fra sitt begynner å bære frukter, men jeg har ikke vært flink nok med stå,- selv om det på mange måter er noe av det enkleste å lære inn. Stå under marsj er ikke noe problem.

Inspirert av en annen blogg, har jeg de siste dagene prøvd å shape å stå med alle fire beina i en balje. Han er kjempetent, og i dag klarte han å gå baklengs inn i baljen, men satte seg ned da alle fire beina var i. Er litt usikker på om det skyldes at bakbeina er svake slik at han ikke klarer stå med alle fire beina samlet, eller om vi ikke kommuniserer godt nok (les: jeg klikker upresist...). Får se hva jeg gjør videre med dette. Kan kanskje finne noe annet å shape inn der jeg slipper å tenke på om han fysisk er i stand til å gjøre det jeg vil han skal. God ide!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar