torsdag 5. februar 2009

Innevær ifølge Solan


Jeg hadde regnet med at Solan skulle være fit for fight igjen i går, så jeg tok han med på den korteste turen vi vanligvis går i lysløypa. Det var ganske kaldt, så han måtte ha på seg den forhatte genseren jeg har strikket til han. Sprang litt rundt og snuste med en gang jeg slapp han fri, så subbet han i hælene mine resten av turen. Jeg var bare glad jeg fikk han hjem på egne ben. Utetrening var ikke aktuelt.

Gikk en kort tur i bånd på ettermiddagen, og det gikk fint. Trente litt stå og rygging inne før han la seg paddeflat foran vedovnen. Han er glad i varmen!

Fikk en restleveranse fra Canis i går. Lite kampskinn. Og det skal de ha; lite var det! Ifølge produktpresentasjonen, skulle selve skinnet måle 20cm, men det var 16. Faktisk en liten forskjell, men jaja,- kan jeg ikke bruke det til Solan, er det sikkert ok å bruke til en valp når den tid kommer.

I dag var det enda kaldere enn i går, så vi tok formiddagsturen inn mot bommen. Kan være betydelig kaldere ved elva der vi vanligvis går. Jeg så fort at Solan var plaget av kulden, men valgte å gå et stykke allikevel. Vi fikk et par hunder foran oss, og jeg utnyttet sjansen til å trene litt innkalling i ulik avstand til disse. 100%. Er så glad for at jeg har fått til såpass innkalling ute med forstyrrelser.

Da hundene forsvant, var tydeligvis turen over. Solan satte seg ned og jeg måtte bære han et stykke tilbake. Da jeg satte han ned igjen, marsjerte han rett hjem. Er ganske overbevist om at det først og fremst er kulden som plager han. Beina blir kalde selv om han har både genser og dekken til å varme resten av kroppen. Fortsetter det å være såpass kaldt, skal jeg la han få slippe de lengste turene. Ser ingen grunn til å presse han på dette.

Ble innetrening i dag også. Musematte gikk fint. Han venter på kommando, og blir stående til jeg klikker. Han holdt apport fint uten å tygge i utgangsstilling, slapp ikke før kommando selv om jeg tuklet mye med apportbukken. Stå med omvendt lokking gikk bra, mens rygging langs vegg var ok på dette stadiet.

Fikk tatt litt generelt stell med børsting, kloklipp og poteklipp i samme slengen. Ikke verst!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar