fredag 6. februar 2009

Back in business



Vel var det kaldt i dag, men ikke så ille som i går. Solan virket litt skeptisk da jeg luftet han på morgenen, men senere på dagen forsto jeg at her var det duket for turgåing.

Siden han har tatt det med ro en ukes tid, la jeg lista lavt og tok han med i lysløypa som på onsdag. Vi traff en av nabohundene, Nussi, akkurat idet jeg slapp han, så de fikk rast litt før vi gikk videre. Det var en helt annen hund jeg hadde med meg i dag enn på onsdag.

Vi traff en del hunder på turen til og fra lysløypa, og det gikk fint. Solan har skjønt at det er store muligheter for godbit dersom han tilbyr kontakt når han ser en hund. Han har til og med utvidet dette til å gjelde joggere, skiløpere og litt rare damer som hikker (som vi traff i dag). Jeg synes han er flink, så inntil videre får han det han ber om hver gang.

Etter middag, gikk vi en tur langs veiene her i bånd. Vi møtte ikke en sjel, men Solan fant selvfølgelig mye interessant å lukte på langs veien.

Vel hjemme, traff vi naboen ute. Fikk bestilt mer ved via henne, og ble invitert inn på et glass vin. Hun og Solan nærer en gjensidig kjærlighet til hverandre, så jeg benyttet sjansen til å ta han med på besøk. Det skjer ikke for ofte at han er med i fremmede hjem. Blir litt flau over hunden som finner enhver matsmule som måtte befinne seg utenfor skap og skuffer. Den lille terrieren hadde gjennomsøkt hele huset iløpet av to minutter. Det hele endte med at jeg tok han i bånd inne før jeg gjorde en snarlig retrett.

Trente senere litt frivillig stå fra sitt, og fikk til tre bra repetisjoner som ble overstrømmende belønnet. Trente også stå med omvendt lokking, og her er han solid. Dette er jo forsåvidt en reinnlæring, og jeg synes han virker sikrere nå. Skal teste han ute med forstyrrelser også.

Når vi ikke går tur, spiser eller trener, sover som regel Solan. Det er sjelden han sover i senga si som her:



Og kanskje synes han rett og slett at senga er for liten? Dette ser jo unektelig svært ubehagelig ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar