tirsdag 24. februar 2009

Alle mann i arbeid!

Snø og vind, ja. Men ingen ordentlig snøstorm så langt. Masse snø og en sterk kuling kan være ille nok. Tromsøs befolkning våknet til 20 cm nysnø som ingen hadde funnet det for godt å fjerne før det var tid for å komme seg av sted på jobb og skole. Slike dager blir man godt kjent med naboer og andre tilfeldige snømåkere man treffer. Det underlige er at dette skjebnesfellesskapet synes å gjøre folk i godt humør. Og godt er det.

Etter at jeg hadde fjernet snø fra verandaene og foran huset, gikk Solan og jeg til Lysløypa. Heldigvis var den tråkket, for det kan bli litt slitsomt med all snøen når man har så korte bein. Vi gikk over myra ved stadion, og som dere ser blåste det veldig akkurat der. Hvor ble det av Solan sine ører? Dette var ikke dagen for å trekke det ut i langdrag med trening på veien. Men jeg kan love den lille terrieren var sliten da vi kom hjem. Og det selv om jeg gikk først for å lage spor der snøen var på det dypeste.


I ettermiddag hadde vi en inneøkt etter turen. Først tok jeg et par shapingrunder, deretter pause. Senere ble det rygging ved vegg med vinkler, rygging uten vegg. Dette gikk fint. Sitt fra stå vha targetstick. Tror jeg skal søke litt rundt i treningsblogger ol for å få tips om innlæring av en mer markant stå. Synes det er lite svung over det vi får til nå. Økten ble avsluttet med godbitsøk, og det går jo alltid bra!Vi har dessuten hørt spennende nytt fra broderlandet i dag...

2 kommentarer:

  1. Hei

    Nå ligner Solan mer på Ludvik fra flåklypa

    SvarSlett
  2. Ja, det kan du ha rett i. Det er vel helst på innsiden Solan ligner sin navnebror. Og når man er hund, mener jeg det tross alt må være bedre å ligne på et skamklipt pinnsvin enn en and?

    SvarSlett