onsdag 25. februar 2009

Mer snø










30 nye cm tung nysnø i dag morges. Heldigvis hadde måkemannskapene vært ute i natt slik at de største veiene var snøfri. Jeg måtte fjerne snø fra begge verandaene og foran huset i dag også. Kroppen protesterer lett mot dette uvante kroppsarbeidet, men blir ikke hørt.

Solan må være med når jeg måker, men bare som sittende overvåker og observatør. Hadde jeg vært han, ville jeg nok ha valgt å krølle meg sammen i godstolen istedet.

Formiddagsturen gikk til myra ved stadion, og i dag opplevde vi at Solan ble angrepet av en tibetansk spaniel. Solan svarte, og det var et voldsomt lurveleven inntil eieren av den andre hunden klarte å få fatt i den. Heldigvis er det som når man klipper grisen;"mye skrik og lite ull", men allikevel en opplevelse jeg helst hadde vært foruten. Solan var helt rolig etterpå, og jeg håper ikke denne episoden vil gjøre han mer utrygg i forhold til andre hunder. Det går nok helst bra.

I ettermiddag tok vi en shaping-økt, og senere litt rygging ved vegg med vinkler, og en serie med party-triks: high-five, sitte bamse, rull rundt, velg hånd, spill død. Det mangler litt på energi etter disse snømåke-skippertakene.


Og så har vi funnet på en ny LP-øvelse: apport og tannvisning i ett. Enda et av mine feilkjøp... Apportbukken skulle være fin til hunder under 10kg, men det er vel kjeveformen som er det avgjørende her. Den kommer vel til nytte allikevel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar