onsdag 18. februar 2009

Fremdeles godvær

Nå har jeg klaget mye over at det har vært kaldt en lengre periode, men på den annen side har det jo også vært helt nydelig med sol og merkbart lengre dager. I dag våget solstrålene seg helt inn på stueveggen, og det er bare deilig!

Vi gikk til Fjellheisen i dag også, og i dag var Solan i kjempeform igjen. Han sprang i vill fart opp og ned stien vi fulgte, og undersøkte av og til litt utenfor også. Det begrenser seg litt med de korte beina... Jeg lurer på hva det er som får formen hans til å svinge så voldsomt fra dag til dag, men siden han var såvidt bra i dag, gikk vi helt bort til Reinen før vi snudde og gikk tilbake.

Etter den obligatoriske ettermiddagsturen, tok vi en treningsøkt ute. Det er så artig når Solan virkelig er med. I dag ble det fri ved fot med temposkifter og holdter, stå under marsj, dekk fra holdt, innkalling og apport. Tok apporten til slutt iom at jeg bare skulle trene momenter. Prøvde også i dag å la han gå ved fot mens han holdt apporten. Siden vi gjorde dette etter en serie med stå under marsj, trodde han øyensynlig at han skulle stå med apporten også (vi må tydeligvis jobbe med stimuluskontroll på stå ved stå under marsj). Det som imidlertid var bra, var at han ikke tygde på apporten verken mens han gikk fvf, sto, eller kom inn til meg igjen. Jeg kalte han altså inn,- for jeg kunne jo ikke klikke for at han gjettet seg til en stå under marsj. Klikket før jeg takket for apporten, da.

I dag var gutten et arbeidsjern, og det er ekstra vanskelig å slutte mens leken er god på sånne dager. Vi avsluttet det hele med en shaping-økt inne, og her har jeg virkelig kludret det til med upresise tilbakemeldinger! Skal være flinkere neste gang.

1 kommentar: