fredag 17. juli 2009

Nytt kamera!

Det er alltid gøy når man får noe nytt! Enda bedre når det også er noe nyttig. Jeg er såpass realistisk at jeg ikke tror det nye fotoapparatet er så veldig mye bedre enn det gamle (bortsett fra at det virker,- hver gang). Etter å ha sett på min brors kamera i flere-titusen-kroners-klassen, ble jeg litt sugen på et kamera som virkelig har mye å spille på av muligheter og finesser,- samtidig så er nok et hendig kompaktkamera mer riktig for meg og mitt bruk.



De siste dagene har hundene stort sett trent på de samme tingene som tidligere i uka. Videoen viser Ferdinand på klossen. Det fine med video, er at man så lett ser feil både hos hund og fører som man ellers ikke får med seg. Det er derfor et fint treningsredskap. Kanskje jeg skal prøve å vekke regissøren i husets ungdommer med jevne mellomrom, slik at jeg får mulighet til å vurdere ting etterhvert? Tanken er god, men gjennomføringsbiten... Vi får se hva vi kan få til.

For å oppsummere kort de siste dagers trening; Solan har trent på rygging, stegforflytninger, sitt/stå/dekk og bli og triks. Ferdinand har trent på utgangsstilling, lekapport og sitt/stå/dekk og bli. Godbitsøk i gresset har begge fått være med på.

Solan leter forresten stadig etter tegn på at jeg har lagt et spor for tiden. En dag jeg la han i dekk mens jeg ordnet med noe annet (delvis skjult), var han overbevist om at jeg hadde ordnet noe moro og strøk raskt inn i noe buskas på min frikommando. Han kom snart tilbake da han ikke fant noe spor. Han er jo vant med å finne dem ganske raskt. Med fare for å gjenta meg selv: Solan er bare så artig å trene. Han viser tydelig at han har sine egne meninger og ideer samtidig som han stoler på at det er lønnsomt å jobbe for meg. Det er synd vi ikke får vist han fram.

Burleken har begynt å nærme seg det jeg i utgangspunktet var ute etter. I dag har guttene ligget vekselvis i buret og vekslevis trent sitt, stå og dekk med meg. Riktig så utfordrende, men det gikk forholdsvis bra. For Solan var det nok vanskeligst å være i buret, for han anser nok at trening er mye artigere . Ferdinand spør bare om hva han skal gjøre, og så er han såre fornøyd når han får beskjed om at han er superflink.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar