søndag 26. juli 2009

Herlige sommerdager!


Det er fremdeles deilig og varmt. Ullundertøyet jeg hadde på for noen uker siden, er byttet ut med shorts og et par usannsynlig bleke legger. Men det er så varmt at å ha på seg bukse, er ikke til å holde ut. Det blir mye turgåing når været for en gangs skyld er slik. I dag gikk vi helt til Dalheim på formiddagen, og til myra ved stadion på ettermiddagen.


Et par små økter inne er alt vi har bedrevet av trening. Ferdinand har jobbet med innsitten. Klossen er borte, men jeg bruker vegg for å unngå at han kommer i vane med å sette seg for langt ut. Rygging, stå og dekk + bli har han også trent på.

Solan har trent rygging ved fot. Det gikk ikke så bra, for bakparten spratt ut stadig vekk. Tilbake til veggen. Så hadde vi det gøy med rygging, "snurr", "rull rundt", spill død" og "velg hånd". Stemningen sto i taket! Ferdinand fikk også prøve seg på å velge hånd,- og det var vel ingen kunst for et matvrak som han. Den siste melkehjørnetanna datt forresten ut i går, og jeg føler jeg har spart 2500,-. En god følelse. Så får vi se om tennene plasserer seg bra etter hvert.


Det er spennende for hundene å gå nye plasser, og de blir tydelig mer slitne av det. I dag fikk vi lokket begge hundene ut i vannet også. Ingen av dem er spesielt glade i å bli våte, men det er jo fint å kunne kjøle seg ned. Solan tok poenget, og endte med å følge et nesten tørt bekkeløp store deler av veien. Ferdinand fikk vi lokket uti vannet med en pinne (skal ta med egen leke neste gang), og han syntes det var helt greit, og ville leke mer. Ingen var dog lenger uti enn at de fikk litt vann på buken, men kanskje neste gang?

2 kommentarer:

  1. Å er det der sola har tatt veien. Jeg lurte på hvor den var blitt av. Her har vi for øyeblikket Bergenvær som jeg kaller det og da vet du vel hva jeg mener. Men for all del, jeg deler gjerne litt sol med dere langt der oppe i nord.

    SvarSlett
  2. Og ingen er mer takknemlige for det enn vi! Det er nærmest unntakstilstand her når været endelig slår til. Synd dere har regn, men sola titter nok snart fram igjen hos dere også ;-)

    SvarSlett