fredag 3. juli 2009

Gøy med noe nytt!

I ren vanvare har jeg ved noen anledninger kommet til å ta små videosnutter av hundene når vi har vært på tur. Så tenkte jeg at jeg skulle sjekke hvordan det ville se ut i bloggen. Gøy med levende bilder! Yngstejenta fikk æren av å ta første filmsnutt som viser to gutter som koser seg med gresspising. Fargegjengivelsen er jeg slett ikke fornøyd med,- men, men.



Hosten til Ferdinand ble borte, så vi tok han med på en vanlig tur i morges. Da dreier det seg mest sannsynlig ikke om et virus tenker jeg, og intet kan glede meg mer!

Begge hundene fikk trene litt i går. Solan fikk holde ulike gjenstander,- også metallapport. Han trente også rygging og stå.,- samt å løpe ut til musematte. Som avtalt med veterinær, kuttet jeg ut den ene immunosuppressiven til Solan på tirsdag. I går ble det mer og mer tydelig at han fikk problemer med å bevege seg, og ved ett tilfelle ga beina etter og han falt. Jeg valgte å gi han medisiner, og etter et par timer virket det som om de hadde gjort sin nytte. Jeg føler meg allikevel ikke helt sikker på at det var manglende immundemping som var utslagsgivende, så jeg skal prøve å ikke gi han det medisinen en gang til. Bare for å være på den sikre siden.

Ferdinand fikk trene på dekk, og fikk til tre stykker med hjelp (lokking,- i nødens stund spiser fanden fluer...) Han trente også på stå,- også mens han fulgte meg i front. Dessuten fikk han gripe etter gjenstand. Metallapporten var den som lå lettest til hende. Han jobbet godt og konsentrert uten å jage seg for mye opp, men bjeffet et par ganger idet jeg avsluttet med Solan og var på vei inn på kjøkkenet,- som er Ferdinand sin treningsplass. Jeg snudde i døra og gikk ikke inn før han var stille.

Ferdinand begynner nå å bli mer selvstendig, og trenger ikke være i samme rom som meg hele tiden. Ikke i samme etasje en gang! Når jeg går ut av huset mens noen andre er hjemme, hender det han bjeffer, men også dette er avtagende. Som et resultat av dette, går det også framover med hjemme-alenetreninga, og jeg kan gå til butikken uten at det er noe problem. Hurra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar