onsdag 5. august 2009

Fjellheisen


I dag dro hele familien på en spontantur til Fjellheisen,- "by foot". Det var ved middagsbordet ideen ble skapt, og gjennomføringen pågikk de neste tre timene. Jeg hadde allerede gått en god tur med hundene sammen med en nabo tidligere på dagen, men lot meg allikevel friste. For de som ikke er kjent i Tromsø, kan jeg nevne at øya jeg har tatt bilde av er Tromsøya,- der både sentrum og flyplassen ligger. Fjellheisen er på fastlandet. Den store båten som ligger til havn, er Hurtigruta.


Det er ganske bratt enkelte partier, og her tar Solan seg en pust i bakken.

Det har vært så tørt i sommer at mange av de bekkene vi vanligvis passerer er tørket ut. Vi måtte derfor ha med vann til hundene. Og de drakk! Ferdinand fikk som vanlig lift en del av turen, men gikk nok ganske langt,- uten at det påvirket han så mye.

Det ble ingen trening i dag, men tidligere i uka har Ferdinand fått trene på innsitt og opplukk. Jeg har byttet ut fingertarget med mini-musematte på innsitten, og det går fint. Opplukk går også bra.

Solan har trent på innkalling med stå, og innkalling med dekk. Jeg synes han er strålende på begge. God fart, bråstopp, og god fart igjen.


Her står jentene med hundene foran Fjellheisen. Vi tok oss en is-pause når vi var vel framme.


Og så må jeg jo dokumentere at jeg også var med på turen. Nå snorker hundene i hver sin seng. De er nok ganske slitne.

De neste dagene reiser jentene bort, så da skal jeg få gjort noe male-arbeid. Synes bestandig det er noe som må gjøres...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar